woensdag 6 maart 2013

Diva Challenge #108 Whyz

Deze week weer een UMT( Use My Tangle) challenge. En de eer is deze keer de beurt gevallen aan de tangle Whyz van Jane MacKugler. Het is een tangle opgebouwd uit een grid. Iets waar ik normaal gesproken wel van hou, toch wist ik niet goed hoe ik deze tangle in mijn tekening moest verwerken. Ik denk door het vierkante uiterlijk van de tangle. Dus eerst maar eens flink oefenen met de tangle. Na wat    kriebels op een kladpapier, waar ik niet tevreden over was, dacht ik 'Losing it'. Dit was de extra opdracht bij de Zendala Dare van Erin. Dus geprobeerd om wat lijnen weg te laten, en dat kwam al meer in de richtiing waarmee ik iets kon. Dus vandaar dat ik uitgekomen ben op de gebruikte variatie van Whyz.
Voor het geval jullie niet kunnen zien waar de tangle zit en wat ik heb weggelaten (de grid lijnen), heb ik ook een afbeelding toegevoegd van mijn tekening, met in bruin aangegeven hoe het grid en de basis Y's van de tangle lopen,

This week again a UMT (Use My Tangle) challenge. This time the chosen tangle is WHYZ. A tangle of Jane MacKugler. It is a tangle based on a grid. Normally I like that, so that you can controle the tangle  in many ways, but this time I had a lot of trouble to think about how to use the tangle in my drawing. So I decided to practice first. And still I couldn't get the right inspiration to use the tangle in my drawing. So I thought ' Losing It' . This is this weeks challenge in the Zendala Dare of Erin. Just leave some lines. So I started to try this method and I cam up with a variation of the tangle suitable for me. 
I made a string and started with this tangle and the rest was peace of cake. In case you don't see where I used the tangle and what I lost (the grid lines), I post another picture where I did the grid and the Ys in brown color. 



14 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig mooie toepassing van Whyz!! Helemaal niet meer te zien, dat het eigenlijk zo'n strak gridpatroon is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Really gorgeous use of whyz and the flow of the full piece is fantastic!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch ook weer een heel geslaagde tangle geworden en ook een leuke uitwerking van Whyz. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fantastische variatie, ik herkende hem niet eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gorgeous, I love what you've done with WHYZ. What you left out created a beautiful tangleation. Nicely done.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I really like your version of Whyz.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je moet inderdaad goed kijken om Whyz te herkennen, maar ik vind deze heel erg mooi en vloeiend. Het geheel is ook geweldig, met de bloemen in het midden die het meer speels maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. moest ook ff zoeken maar als je hem dan gevonden hebt is hij echt heel erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. It's awesome how you turned this very grid like pattern into a such a flowing piece of artwork. Really nice. Thanks for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow! I love the centre flowers showcased by Whyz - wonderful!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lovely design. I really like what you did with Whyz. But love the other patterns too. Well done.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. What a great interpretation of Whyz!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beautiful! My favourite of the week :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I love the flowing Whyz here. Both pieces are lovely!

    BeantwoordenVerwijderen