zondag 9 augustus 2015

Square one focus Schway

Diana Schreur CZT#12Schway is de focus tangle van deze week. Voor een artjournal project wilde ik deze week een tile opnemen in mijn pagina, dus zo combineerde ik beide werkjes in een groter geheel.
De tile symboliseert mijn gezin. In 2 hoeken heb ik Schway getekend. Hiermee heb ik mijn 2 oudste zonen mee willen kenmerken. Zijn een identieke tweeling, daarom beide hetzelfde patroon maar tegenovergesteld hoeken getekend, omdat ze elkaars spiegelbeeld zijn. De tangle schway heb ik gekozen omdat de pijlen enerzijds naar buiten wijzen, waarmee ik bedoel dat ze elke week naar hun eigen stekje gaan in de stad waar ze studeren, en de pijlen die naar het midden wijzen, symboliseren de weekenden als ze weer naar huis komen. 
Ambler heb ik gekozen voor mijn 3e zoon. Hij kan onzichtbaar binnenkomen, aanwezig zijn en weer vertrekken. Hij loopt gehaast langs als hij binnen komt zodat je niet in de gaten hebt dAt hij thuis komt of vertrekt. De bloemetjes tangle staat voor mijn dochter. Dit patroon is eigenlijk de eerste stap van het patroon Ish. Bloemtjes voor mijn meisje omdat ze het bloemetje en het zonnetje in huis is. 
Het patroon in het centrum is snowknot van Sandy Bartholomew tangles of Kells. De linten symboliseren mijn man en ik, bijelkaar gehouden door de huwelijksring. De uiteinden van de linten symboliseren onze armen waarmee we de kinderen omarmen om ze te beschermen en lief te hebben. 

Diana Schreur CZT#12

The story behind the tile is my family.

- both Schway spaces: my identical twin sons, who leave our home every week to study (arrows going out) and come home every weekend(arrows pointing to the center)
- ambler: my third son who is around  but always moves invisible through our house.
- the first step of Ish( flowers) stands for my daughter who is blooming and sparkling al the time in our home. 
- the centre tangle ( snowknot from sandy bartolomews Tangles of Kells) represent me and my hubby. The ribbons are hold together by the symbol of marriage: the weddingring, and our arms embrace our four children to protect and love them. 

I put the tile in a artjournalpage called with the prompt: Together. 



1 opmerking: